Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance

Toutes les discussions autour de la saga des Kingdom Hearts sont par ici !

Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance

Messagepar Chapo » 01 Fév 11 à 18:18

Le nouveau bébé de la saga Kingdom Hearts en cours d'élaboration pour la 3DS s'annonce assez sympathique et dynamique, avec la possibilité d'incarner soit Sora, soit Riku (et de changer entre les deux). Au niveau du scénario, le jeu pourrait être considéré comme une préquelle à Kingdom Hearts 3, reste à savoir dans quelles mesures. On ne sait pas encore grand chose des mondes du jeu, à l'exception du monde du Bossu de Notre-Dame, mais il semblerait que de nombreux "nouveaux" mondes de Disney seront disponibles.

Qu'attendez-vous du jeu, qu'en pensez-vous, la 3DS est-elle un bon choix ?
\(^o^)/
Dernière édition par Chapo le 01 Fév 11 à 20:10, édité 1 fois.
Image
Chapo
Admin - Developer

Re: Kingdom Hearts 3D: Dream Drop by Distance

Messagepar Killrain » 01 Fév 11 à 18:35

La 3DS est certainement une meilleur choix que la DS en tout cas. Par contre, c'est gonflant de devoir suivre les séries sur diverses consoles...sachant que moi j'ai que la PSP, j'ai déjà raté 2 épisodes...(pas les meilleurs ni les plus important heureusement...) Mais bon...je vais pas acheter la 3DS pour UN jeu...Bilan assez mitigé donc, mais pas spécifique a cet opus^^
Killrain
Mage Noir

Messagepar Nagareboshi » 01 Fév 11 à 18:40

Le bossu de notre dame c'est juste enorme :kitty:

Sachant qu'ils comptent sortir KH3 sur PS3 (et/ou xbox 360?), ca valait pas la peine de sortir celui-ci sur une console de salon je pense, mais j'aurai peut être préféré sur PSP^^ (parce que m*rde, j'vais encore devoir m'acheter une nouvelle console ==> Et oui c'est à cause des gens comme moi qu'ils continuent d'étaler leurs oeuvres sur plusieurs supports, ca rapporte xD)

Sinon j'comprend juste pas pourquoi ils sont habillés comme dans le 1 :V
Dernière édition par Nagareboshi le 01 Fév 11 à 18:41, édité 1 fois.
Image
"Why So Serious?"

Endure and survive.
Nagareboshi
Magicien d'Oz

Messagepar Patman » 01 Fév 11 à 19:49

Nomura a dit qu' il y a une raison, mais il n' a pas voulu la révéler. Il est conscient que ça pourrait renvoyer une image de remake, et envisage de les faire changer de vêtements au cours du jeu. Le jeu sera centré sur l' action débridée (il suffit de voir le trailer pour s' en rendre compte, mais Nomura a précisé que les mouvements que Sora utilisait grâce à ses tenues spéciales dans KH2 seront ses mouvements de base dans DDD).
Le mot "Drop" du titre a été choisi pour indiquer que le jeu jouerait plus sur les effets de profondeur que sur les effets de relief (le saut du haut de Notre-Dame par exemple).
http://www.siliconera.com/2011/01/30/kingdom-hearts-dream-drop-distance-to-focus-on-bold-and-daring-action/

La 3DS est certainement une meilleur choix que la DS en tout cas. Par contre, c'est gonflant de devoir suivre les séries sur diverses consoles...sachant que moi j'ai que la PSP, j'ai déjà raté 2 épisodes...(pas les meilleurs ni les plus important heureusement...) Mais bon...je vais pas acheter la 3DS pour UN jeu...Bilan assez mitigé donc, mais pas spécifique a cet opus^^

On dirait que Nomura est encore plus puéril que Sora et ne peut s' empêcher de faire mumuse avec toute les consoles du marché (je parie cent balles et un Mars que la NGP aura son KH).
Dernière édition par Patman le 01 Fév 11 à 19:50, édité 1 fois.
Patman
Gaïa Ultime

Messagepar Nagareboshi » 01 Fév 11 à 19:54

Patman a écrit:

Nomura a dit qu' il y a une raison, mais il n' a pas voulu la révéler. Il est conscient que ça pourrait renvoyer une image de remake, et envisage de les faire changer de vêtements au cours du jeu. Le jeu sera centré sur l' action débridée (il suffit de voir le trailer pour s' en rendre compte, mais Nomura a précisé que les mouvements que Sora utilisait grâce à ses tenues spéciales dans KH2 seront ses mouvements de base dans DDD).
Le mot "Drop" du titre a été choisi pour indiquer que le jeu jouerait plus sur les effets de profondeur que sur les effets de relief (le saut du haut de Notre-Dame par exemple).
http://www.siliconera.com/2011/01/30/kingdom-hearts-dream-drop-distance-to-focus-on-bold-and-daring-action/

Ok merci pour les explications!
Image
"Why So Serious?"

Endure and survive.
Nagareboshi
Magicien d'Oz

Messagepar Patman » 01 Fév 11 à 19:58

Je viens juste de remarquer, pourquoi y' a "by" dans le titre du topic ? Déjà que ça veut pas dire grand chose à la base (si ce n' est métaphoriquement) ! :-)

Edit Chapo : Il me semblait l'avoir vu orthographié comme ça lors des premières news sorties :o My bad, je corrige.
Dernière édition par Chapo le 01 Fév 11 à 20:10, édité 1 fois.
Patman
Gaïa Ultime

Re: Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance

Messagepar Angel Cloud » 04 Fév 11 à 19:40

encore un kingdom hearts non pour les fan mais a juste titre commerciale, serieux a part le 1er, 2 et birth by sleep les autres ne servent a rien, (358/2 days n'est pas le pire mais re;coded, faut pas abuser non plus, le recyclage complet)
Angel Cloud
Ange des Ténèbres

Messagepar Patman » 23 Juin 11 à 18:50

Interview de Nomura dans Famitsu Weekly :
QUESTION: The last we heard of KH3D (or “Dream Drop Distance”) was in January. How’s development going?
NOMURA: It really has been a long time (laughs). Right now the team is hard at work and things are developing in an...unexpected way.

QUESTION: Unexpected?!
NOMURA: Let's just say the gameplay mechanics shown in the last trailer are only the beginning. (laughs) I probably shouldn't say much more than that.

QUESTION: When can we expect to see more of KH3D?
NOMURA: I'm hoping to get the games into the fan's hands as soon as possible, and the team is working around the clock to try and make that happen. As for an official announcement... we're hoping to have something more to show in time for TGS this year.

QUESTION: What about an official artwork?
NOMURA: I haven't had the time to draw anything yet. I'm doing my best to focus on the story and gameplay aspects of the game for now. Perhaps I'll have something to display for TGS.

QUESTION: Can you tell us about any of the new Disney worlds appearing for the first time in KH3D?
NOMURA: I had come to America around the time of E3 for many business meetings with Disney about Kingdom Hearts. We’re trying hard to lock in the final world selection at this stage. I think fans will be pleasantly surprised by a few of the worlds we’re including in this title (laughs). I can’t say anything more than that.

QUESTION: You spoke before about possibly giving Sora and Riku a new outfit for this installment…?
NOMURA: Yes. I was worried that players might confuse the title as a remake of the original Kingdom Hearts if Sora and Riku stayed in their KH1 attire. They have to be in it for the sake of the story, but, I considered giving them a different outfit for other parts of the story. We discussed them wearing their KH2 attire, but, in order for us to truly express the importance of this game, I ended up deciding to design them entirely new outfits. You’ll get your first look at them in the trailer we are preparing for TGS, until then, please use your imagination.

QUESTION: The game seems to be focusing a lot on Sora and Riku’s relationship…?
NOMURA: I’ve always thought that their relationship was one of the core aspects of the series. Yes this is primarily Sora’s story and it will continue to be until the very end, but, even in the original Kingdom Hearts I wrote in the End of the World’s computer message that two hearts were needed to close the Door to Darkness. Originally I think fans took this to mean Sora and Mickey, but I think after playing Dream Drop Distance they might reconsider that notion.

QUESTION: Sora and Riku seem very close…
NOMURA: Doubtlessly Sora and Riku are close. Their struggle is one of the stories I’m most interested in. Sora as the hero of light and Riku as the master of shadows. By all means they shouldn’t be together, but the fact that they overcome these ideas set on them and remain friends until the end… I think it’s a powerful message, one that will be explored further in Dream Drop Distance.

QUESTION: Sora’s bond with Riku always seemed stronger than his bond with Kairi, is that intentional?
NOMURA: I can’t answer that! (laughs). One of the first scenes I wrote for Dream Drop Distance dealt with the relationship between Sora and Riku in relation to Kairi. This is one of the scenes I’m most excited for fans to see, so, everyone, please use your imagination!

QUESTION: With all of these games being made for handheld consoles, fans are left wondering about KHIII.
NOMURA: I’m always asked about Kingdom Hearts III and I always say the same thing. The team responsible for developing KHIII is currently busy working on Versus XIII. I have every intention of making KHIII when the right time comes, but, for now, please focus on Dream Drop Distance.

QUESTION: And Dream Drop Distance will tie directly into KHIII, is that correct?
NOMURA: Yes. Dream Drop Distance in many ways shares CoM’s role in the series. It will act as the bridge between KHII and KHIII. However, the story of Dream Drop Distance is of the same volume as a main title. It is not to be ignored. I designed BBS, 358/2 Days, Re:Coded and Dream Drop Distance to hold many connections to KHIII. Discovering these connections will be the highlight of KHIII. Please try to experience all of them for yourself.

QUESTION: To finish, would you like to say something to the fans?
NOMURA: If I were to try and summarize Dream Drop Distance at this stage it would be: exciting and surprising gameplay, brand new worlds to explore, and an incredibly touching story. The game is developing in an unexpected way and I hope that will capture the feeling the player experiences when playing the game for the first time. Kingdom Hearts has always been about mystery and character and Dream Drop Distance showcases this the most. We are working hard to provide new content to share with you for TGS. Please look forward to it.
Patman
Gaïa Ultime

Messagepar NieR » 23 Juin 11 à 22:14

Merci pour l'interview Patman !C'est cool d'avoir un peu des new d'un Kingdom Hearts :-)
L'histoire a l'air vraiment intéressante, c'est dommage qu'il sorte encore sur une console différente de celles des autres opus... J'ai hâte de voir les nouveaux costumes de Sora et Riku aussi!
Le TGS c'est à une date fixe chaque année, ou ça varie... (j'y connais pas grand chose là-dessus^^) ?
NieR
Mini mog

Messagepar Patman » 23 Juin 11 à 23:11

Ça varie, cette année c' est du 15 au 18 Septembre.
Patman
Gaïa Ultime

Messagepar NieR » 24 Juin 11 à 12:34

Ah, faudra attendre encore un peu alors... Merci! :-)
NieR
Mini mog

Messagepar Angel Cloud » 07 Juil 11 à 20:23

Ce Kingdom Hearts a l'air d'etre tres interessant de par quelques nouveaux mondes, puis voir le retour de Ansem, Xemnas et Xenahort ( d'apres la fin secrete de Re:Coded ) m'intrigue beaucoup, mais est-ce que c'est moi ou j'ai l'impression que le jeu consistera a refaire au bout du compte KH I & II puisque selon Nomura, les personnages grandiront au fur et a mesure du jeu, en tous ca, j'espere ressentir la même atmosphère qu'en ayant jouer à Birth By Sleep qui est pour moi un excellent Kingdom Hearts !!!
Angel Cloud
Ange des Ténèbres

Messagepar Killrain » 11 Juil 11 à 17:23

Angel Cloud a écrit: mais est-ce que c'est moi ou j'ai l'impression que le jeu consistera a refaire au bout du compte KH I & II puisque selon Nomura, les personnages grandiront au fur et a mesure du jeu

Non, le scenario du jeu ne reprendra ni KH1 ni KH2. En revanche on va voir pendant une partie du jeu sora et riku dans leurs vêtements du 1...puis dans une nouvelle tenue.
Pour ma part je pense que le scenario sera composée de 2 parties :
-Le passage du symbole de Maitrise par Riku et Sora
-Le sauvetage de Ven et Aqua
Killrain
Mage Noir

Messagepar Patman » 17 Juil 11 à 19:49

Interview de Nomura dans Famitsu :

On the Ranking Results :
Since I hear a lot of opinions that fans really like one particularly, I’m surprised to see that KH2 Final Mix ranked number one and then KH2 ranked after it. I didn’t want Birth by Sleep to seem like a spin off, so I’m happy to see it ranked in the top five.
My favorite character Sora must be ranked number one since he’s an uncomplicated, good guy. He gives us trouble though; when we make the promotional trailers it’s hard to find lines of his we can use since he doesn’t really say much useful.
The second ranked character Roxas, fans think he’s the most Final Fantasy-esque. Along with his friendship with Axel, they make an impressive set.
The most impressionable scenes for me were the endings of KH1 and KH2, and the scene in KH2 when Roxas’ summer vacation ends.
My favorite abilities are the popular Glide and Dodge Roll as well. They have a reinvigorating feel and are comfortable to do, so I like them. Along the same line, we’re including a one-handed rotation ability similar to Dodge Roll in FF Versus 13 too.
My favorite Keyblade is the top ranked Oathkeeper. It carries a deep meaning with the story and the design of it is clean, it’s the one I’m most pleased with.
With the most popular world, Twilight Town, we really fussed over embodying the image of coming from school as the sun sets. That song gave Shimomura-san a lot of trouble and pushed her to improve. We had an image derived around another artist’s song, but it really worked out well, the result was a song with a completely different sort of anguish.
The worst world to deal with was Atlantica, sorry it was so difficult to move. We had trouble adjusting the character’s movement while swimming and simultaneously fighting.
The popular enemies like the Shadows, Neo Shadows, White Mushrooms, Dusks and so on; I drew them myself. The enemies dictate the overall design aspects of the series, so I work them out with the staff afterwards. The hardest enemy for me was the Dancer Nobody, it was formidable enemy.

On Story Development :
The story is mixed with elements of surprise. I try to develop it so that the parts that you expect to go one way go another.
We don’t come together and decide on the story from beginning to end. The staff helps flesh things out and I supervise myself making the final decisions. Since I’m the only one who can see the big picture and knows what happens after each development, I have a hard time figuring out how to draw it up for the staff.

On Internationalization :
Though it’s an international series, it isn’t regulated for specific regions since I believe it will be well received if it’s interesting enough. Those at Disney said it has a very Japanese sense about it, I guess you could call it ‘Eastern thinking’. I thought that we’d make the storyline simple and clear, but I received this single piece of advice from Hironobu Sakaguchi: “If you don’t make it more complex like with Final Fantasy, you won’t be able to compete.” So from there the development moved to make something that would engage the colorful imaginations of the fans.
The storyline for KH3D is considerably difficult to understand. I am discussing it with Disney now, but they couldn’t understand it all at once. I’m explaining the reason and the established connections for each mystery one by one. It’s troublesome for the interpretation and localization, but there are many people in Disney who love the Kingdom Hearts series, somehow they’re following along with it.
There’s a sense that Kingdom Hearts appeals to wider age range of fans compared to Final Fantasy. Ratio wise, more fans are female. I’m especially happy to see that there is strong support for the series from fans in foreign countries too.

On Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance :
Since there are so many mysteries to wonder about that are unrelated to the main volume, we aren’t trying to explain all of them. (Things like the personal information of the characters, the Room of Sleep, and the Room of Awakening.) KH3D deals with Sora’s concealed data, I’ll reveal more about the other mysteries another time.
The development status of KH3D is about 40%-50%. We’ll start recording the voices soon. The theme this time was “bold action”, but we also wanted to stress the importance of the story’s tempo. Though the story is important to fans as shown by the results of the survey, it won’t be drawn-out.
Not meaning that we’ve decreased the number of cutscenes, but having each one explained one by one reduces the tempo of the game, so we’re introducing a new system to make up for it. Again it’s directionally different from FF Versus 13. In KH3D, Sora will fight alongside various friends too. There’s also a secret movie being prepared.

On the Future of Kingdom Hearts :
We’ve prepared a response in KH3D for the fans who are always saying, “We want KH3 to release!” The series that has developed so far as “the Xehanort saga” should end once and for all in KH3. I’ve outlined a tentative plot that takes place afterward, so we could continue onto a new chapter. Sora would remain the main character; that wouldn’t change. About an HD remastering, whether we release one or not is a different story, we have to think about the technical aspects of it.
I’ll read everyone’s opinions carefully.
From this summer to next spring, we’ll continue releasing information and sales dates for KH among other titles from the first development department, so please look forward to it.

Également dans Famitsu, les impressions d' une personne qui a pu essayer le jeu :

I was able to play a little of the demo version. You can play in the familiar Traverse Town world. Two new characters are your teammates.* The bright bursts from the battles are even more illuminating than before. You’ll be able to climb up buildings. The battle system is large scale and has a flashy action style, it has a fun feeling. I’m surprised that the party members will be characters who haven’t appeared before. I think it seems the [main] battle opponent won’t be Heartless or Nobody.
Patman
Gaïa Ultime

Messagepar Angel Cloud » 18 Juil 11 à 04:03

Enfin au final, j'espere me retrouver avec un Kingdom Hearts du meme accabis que les deux premier et Birth By Sleep mais cr qui commencent a m'enerver c'est ce senario qui est bon ce que je ne doute pas mais a force des nombreux episodes qui arrivent, le scenario devient plus complexe et imcomprehensible par moment et pour lesquels des joueurs ne peuvent avoir acces a tous les episodes sont malencontreusement perdu ce qui n'est pas un atouts de developper la licences sur plusieurs consoles , meme si Re:Coded et 358/2 Days ne sont pas des sources impressionante au niveau de l'histoire bref c'est mon point de vue, j'ai surtout compris par le sondages que les joueurs veulent des Kingdom Hearts haut et grand et non des jeux sur portable qui sont ma foi loins d'etre mauvais mais les sensation de jeux sont moins trippant et geniaux !
Angel Cloud
Ange des Ténèbres

Retourner vers Kingdom Hearts